Optimizare SEO Vs. Promovare SEO

Optimizare SEO versus Promovare SEO

Diferenta originala dintre acesti doi termeni era destul de mare in urma cu cativa ani. In trecut acesti termeni erau separati si se mai foloseau si formulari ca optimizare ON PAGE (Optimizare SEO) si optimizare OFF PAGE ( Promovare SEO) daca bine imi amintesc.

Optimizare SEO se referea la procesul de optimizare al site-ului, al paginii propriuzise si este facuta(prost) de obicei de firmele de web design. Toti specialistii SEO refac optimizarea paginii dupa asa zisele optimizari SEO gratuite efectuate de firmele de web design in acelasi pret cu designul.

Promovare SEO se referea strict la procesul de promovare online, adica pe internet, in afara paginii site-ului care trebuie promovat. Promovarea SEO inseamna practic recomandarea site-ului ce urmeaza a fi promovat de catre alte site-uri autoritare in domeniul respectiv. Acest proces se face prin obtinerea de recomandari, link-uri, banere ce trimit catre site-ul ce urmeaza a fi promovat.

In prezent lucrurile s-au schimbat enorm si separarea dintre munca ce definea acesti doi termeni este acum aproape inexistenta. Asa ca indiferent de care termeni veti auzi veti stii ca e vorba de unul si acelasi lucru, adica SEO. Nici un expert sau specialist SEO nu mai poate face promovare SEO fara optimizare SEO si nici invers. Cum de altfel nici un SEO expert nu mai poate face promovarea fara a avea acces la contul si parola FTP/Cpanel ale site-ului, sau username-ul si parola de la sectiunea de admin – administrare website.

Daca e sa facem o traducere din engleza, cuvant cu cuvant, vom observa ca acesti termeni sunt redundanti si au intrat gresit in vocabular pentru ca SEO deja inseamna Search Engine Optimisation, adica optimizare pentru motoare de cautare. Cum ar fi sa traducem “Optimizare SEO“? Ar fi cam asa ceva: “Optimizare pentru Optimizare pentru Motoare de Cautare”.

Si ca o concluzie sau avertisment spun inca o data: Atentie la firmele de web design care promit si optimizarea SEO in acelasi pret pentru ca in cel mai bun caz asta se refera la optimizare pe pagina si nu va ajuta website-ul sa urce in pozitiile din Google. In cel mai rau caz nu va exista nici o optimizare ci doar se va folosi un CMS (content management system, ex: WordPress) care are optimizarea SEO standard pe pagina.