Top 5 motive – SEO mai usor cu Penguin si Panda

Desi multe site-uri au fost lovite de update-urile Penguin si Panda, indraznesc sa afirm ca munca specialistilor si expertilor SEO tocmai a devenit mult mai usoara. Mai jos o sa detaliez principalele 5 motive:

  1. Linkurile conteaza mai putin deci putem promova un site pe prima pozitie din rezultatele Google intr-un timp record fara prea mult linkbuilding. Totusi site-ul trebuie sa-si merite pozitia. Google chiar a reusit, tine pe primele locuri doar site-urile care ofera informatii, produse sau servicii extraordinar de bune.
  2. Continutul “fresh” nu mai are aceeasi valoare ca inainte. Robotii Google sunt la fel de infometati ca si inainte de continut proaspat dar diferenta este ca nu mai pozitioneaza in primele locuri website-urile care exceleaza doar prin schimbare de continut zilnic. E nevoie de mai mult decat atat. Google are nevoie sa vada ca utilizatorii sunt interesati de site-ul respectiv si face asta analizand actiunile vizitatorilor pe fiecare website.
  3. O idee extraordinara se promoveaza de la sine. Noul algoritm Google are capacitatea de a cauta si intelege tiparele din spatele unui website bun prin analizarea comportamentului vizitatorului. Practic daca gasesti o idee extraordinara si faci un site revolutionar care ofera ceva nemaivazut, fascinant si care creeaza dependenta Google va observa acest lucru din comportamentul vizitatorilor. In acest caz aproape ca nu mai e nevoie de un specialist SEO din Cluj care sa creeze continut nou sau sa construiasca o fundatie de link-uri pentru ca acest website ar ajunge garantat pe primul loc.
  4. Timpul nu mai constituie un factor decisiv. Daca inainte de update-urile Penguin si Panda timpul necesar promovarii unui site consturit de la 0, fara vechime, era de minim 1, 2 ani acum aceelasi rezultate se pot atinge pe o durata de cel putin jumatate, intre 6 -12 luni. Mai mult, site-urile extraordinare, comerciale sau ideile stralucite pot ajunge in prima pozitie in cateva zile de la lansare. Pentru site-urile de vanzari produse si servicii timpul necesar pentru atingerea pozitiilor fruntase a ramas aproape neschimbat, la un minim de 6-12 luni an.
  5. Calitatea primeaza! Atentie la detalii, in special detalii de “SEO onpage” – optimizare website. Atentia la detaliile din website cantareste mai mult decat o campanie agresiva de promovare sau de social media.

 

Desi zvonurile nu sunt inca confirmate se pare ca Google a lansat un nou update in data de 1 aprilie 2013 denumit de webmasteri Google Easter/April Fools 2013 Update. Modificarile nu sunt majore dar exista schimbari clare in algoritmul Google. Voi reveni cu mai multe detalii dupa o analiza mai amanuntita.